divendres, 3 de febrer del 2012

EL CÒMIC. Any 2010-2011

Les i els alumnes de segon de l’any 10-11 de l’escola Àngel Baixeras hem fet un fantàstic treball de còmic.
Al llarg de dos mesos hem centrat la nostra atenció en aquesta creació.
Hem muntat un còmic del qual ens sentim molt orgulloses i orgullosos. Val a dir que ha representat un treball titànic tant per l’alumnat com pels pares que han participat, la Mamen Zaera i l’Albert Monteys i als qui estem enormement agraïts.

El primer que varem fer va ser compartir el que sabíem del tema per després entrar de ple en món del còmic.
Varem portar a l’aula còmics de casa i a l’Escola varem fer una selecció dels que tenim en la nostra Biblioteca. I ens varem enfonsar en un mar de publicacions ....

No podíem parar de llegir; ho fèiem a tothora.

Paral•lelament i en grupets anàvem creant històries curtes a partir d’un joc de cartes. A l’atzar repartíem els personatges, llocs, esdeveniments, objectes i accions. A partir de les cartes cada grup muntava la seva història .....

A l’aula d’informàtica varem investigar sobre el còmic.
Varem visitar una pàgina que ofereix l’EDU 365. Allà varem poder constatar el que ja sabíem, per pròpia experiència o pel que d’altres companyes i companys anaven explicant, i continguts que encara no havíem après: personatges, fumets, la línia, el color, perspectiva ....
En una altra sessió varem fer fumets en un document word a partir de les autoformes de la barra d’eines de dibuix.

A l’aula anàvem ampliant coneixements sobre el còmic i anàvem muntant el plafó.
Anàvem penjant coses que anàvem treballant: l’estructura narrativa (inici-nus-desenllaç), els fumets, les onomatopeies i les expressions facials i corporals.

La visita de l’Albert Monteys...

El divendres, 21 de gener, l’Albert Monteys ens va deixar bocabadats amb una classe d’introducció a la il•lustració de còmics.

Al llarg de les dues hores ens va explicar i exemplificar allò més important per permetre’ns llençar-nos a representar el nostre pensament a través del dibuix.

Ens va parlar de personatges, d’emocions, de moviments, d’escenes, de vinyetes i d’històries.

Quan explicava els fumets i nosaltres pensavem que ja ho sabiem tot ….
encara ens va ensenyar com representar quan el personatge plora!

També va animar a tothom a fer un primer còmic.



A partir d’un personatge dibuixat tres vegades amb diferents emocions es van generar històries força interessants.

Encara millor que els còmics resultants va ser la il•lusió i la motivació amb la que van treballar els nens i les nenes al costat d’aquest gran professional i excel•lent persona.

Gràcies Albert.

A partir d’aleshores varem començar a dissenyar els nostres propis còmics. Ens varem organitzar de manera que podíem triar si el treball seria individual o en parella.
Un cop fet el primer esborrador varem tenir la immensa sort de començar a treballar amb la Mamen...

Amb molta paciència ens va explicar un muuuunt de coses sobre les il•lustracions, punts de vista, zoom…. Per poder millorar els nostres dibuixos.

Es va endur els treballs iniciats i va fer un estudi individualitzat de cada còmic.
Així ens va poder orientar a cadascú de nosaltres sobre com retocar, organitzar, millorar les produccions.

Un cop acabats va tornar a l’escola per què li poguéssim explicar tots els nostres còmics. I ella ens


anava felicitant, tot destacant coses bones de cadascun.

Moltes, moltes, moltes gràcies pel teu esforç i dedicació.
Ens has ajudat no saps quant … més del que pots imaginar!
Recordarem sempre que hem treballat plegats.

Petons i abraçades de totes i tots per tu Mamen.

Els treballs cada cop anaven millorant.

Tant la part de dibuix com la de llenguatge anava evolucionant paral•lelament.
Quan les il•lustracions ja estaven acabades i els diàlegs escrits dins de fumets adhesius o en document word i col•locats a lloc es van donar per acabats els còmics.

Un cop arribat el moment de l’edició, varem maquetar els treballs per ordre alfabètic i els varem dur a la impremta Baixeras.

El producte final: BAIXERAS CÒMICS!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada